Azijos studijos Lietuvoje
Originalo kalba: japonų
Išversta iš: anglų
Autoriai: Šiniči, Suzuki
Vertė: Lipavičienė, Miglė
ISBN: 978-609-95070-0-2
Leidimo vieta: Kaunas
Leidimo metai: 2009
Leidykla: Lietuvos Suzuki asociacija

„Koks žmogaus galutinis gyvenimo tikslas? Ieškoti meilės, tiesos, gėrio ir grožio.“ Knyga „Auginti meile“ – Šiniči Suzuki autobiografija. Šioje knygoje išdėstyta esminė muzikanto, filosofo ir pedagogo mokymo ir talento lavinimo filosofija. Knygoje rašytojas pasakoja įvairias istorijas, nutikusias mokant vaikus groti smuiku: jų pirmąjį susipažinimą su šiuo muzikos instrumentu, pamokų metodiką, mokytojo, tėvų ir vaikų santykius. Daug rašoma apie jo buvusius mokinius, kurie visi išaugo ne tik puikiais ir kilniais žmonėmis, o ir dauguma jų tapo puikiais muzikantais, koncertuojantys visame pasaulyje.

Ypač įdomi istorija yra apie aklą berniuką, kurį Suzuki mokė groti smuiku; taip pat ir apie mergaitę Hiroko-čian, kuri buvo įsikūnijęs lėtumas. Jai niekaip nepavykdavo greitai padėti savo pirštukų į teisingą smuikui poziciją, tačiau mokytojui pavyko rasti būdą, kaip išlavinti mergaitės gabumus ir tapti puikia muzikante. Suzuki ypač daug rašo apie vieną geriausių savo mokinių Kodži. Šį mokinį Suzuki priglaudė gyventi pas save po Antrojo Pasaulinio karo, ir jis ne tik tapo pirmuoju japonu Berlyno Radijo Simfoninio Orkestro koncertmeisteriu, bet ir buvo itin kuklus, geraširdis ir kilnus žmogus, kokiu ir stengėsi išugdyti mokytojas savo mokinį.

Suzuki taip pat išdėsto ir pagrindinius „Talento lavinimo“ metodo principus – jis yra įsitikinęs, kad talentas yra išugdomas priklausomai nuo gyvenamosios ir ugdomosios aplinkos, o ne įgimtas. Šią mintį jis pagrindė įvairiais gyvenimiškais pavyzdžiais. Jis pasakoja apie Indijos miškuose gyvenusias mergaites, kurios tobulai gebėjo prisitaikyti, gyvendamos tarp vilkų. Autorius ypač dažnai pabrėžia vaikų gebėjimą laisvai išmokti savo gimtąją kalbą.  Kiekvienas vaikas gali išugdyti puikius gebėjimus ne tik muzikoje, bet ir kitose jam patinkančiose srityse. Žmogaus galimybės slypi jo viduje, todėl aplinka ir supantys žmonės yra svarbiausi veiksniai vaiko lavinime.

Svarbu pradėti lavinti vaiką kuo anksčiau, kasdien kartoti tai, kas jau yra išmokta, ugdyti ne tik gabumus, bet pirmiausia ir charakterį, bei glaudžiai bendradarbiauti su mokytoju ir tėvais. Mokytojas turi būti ne tik savo darbo profesionalas, bet turėti ir puikių asmeninių savybių, tokių kaip meilė ir pagarba vaikui, kantrybė, empatija, entuziazmas. Suzuki knygoje skatina žmones save lavinti, teigdamas, kad uolus darbas ir nuolatinis kartojimas leidžia gebėjimui visiškai įsirėžti žmogui į pasąmonę.

Šiniči Suzuki gimė 1898 Nagojoje, Masakiči Suzuki , didžiausio smuikų fabriko įkūrėjo ir savininko šeimoje. 17 metų pradėjo mokytis groti smuiku, tapo koncertuojančiu smuikininku ir vienu žymiausių XX amžiaus muzikos pedagogu. Po Antrojo Pasaulinio karo Japonijoje Suzuki įkūrė mokyklą, kurioje mokė muzikos, taikydamas „Talentų lavinimo“ metodą. Šis metodas paplito po visą pasaulį ir tapo labai sėkmingas.

Projekto iniciatoriai: Japan foundation VDU
Top