
Data ir laikas:
2018-09-14 17:00 - 2018-11-10 12:00
Renginio vieta:
Janinos Monkutės-Marks muziejus-galerija, J. Basanavičiaus g. 45, Kėdainiai
„Arkos“ galerija tęsia bendradarbiavimą su Japonijos menininkais. 2017 m. kartu su tarptautine tekstilės miniatiūrų bienale „Etno“ buvo eksponuojama Japonijos pluošto meno kūrinių paroda iš Janinos Monkutės-Marks muziejaus-galerijos Kėdainiuose fondų.
Šiais metais siūloma pažintis su visame pasaulyje garsiu Japonijos pynimo menu (angl. basketry). Tekstilės bienalę „(At)kurti“ papildo Japonijos dailininkų nedidelio formato pynimo meno kūrinių paroda. Keliasdešimties darbų kolekcija (kuratorė ir menininkė Kakuko Ishii) sudaryta iš neseniai 30-metį atšventusios Pynimo parodų grupės (angl. Basketry Exhibitions Group) narių kūrinių. Nuo XX a. 9-ojo dešimtmečio Japonijoje gyvuojanti menininkų grupė, subūrusi arti šimto narių, plėtoja archajines krepšių pynybos technikas, jas taiko šiuolaikinėms erdvinėms kompozicijoms. Iš tradicinių krepšių pynybos kilusi tarptautinė tekstilės pakraipa rado tinkamą dirvą Japonijoje, turinčioje senas krepšių gamybos tradicijas. Pynimas iš gamtinių pluoštų, popieriaus, vielos atskleidžia nepralenkiamą japonų gebėjimą perteikti pirmapradį medžiagos grožį, jį tikslingai pasitelkti dirbinio struktūrai paryškinti, jo dėka kurti subtilias užuominas ir iškalbingas potekstes. Pynimo parodų grupės ekspozicijos keliauja po pasaulį, supažindindamos su Japonijos kultūra ir neišsenkančiomis senų technologijų galimybėmis tarnauti šiuolaikiniam menui. Atidaryme dalyvaus Pynimo parodų grupės vadovė ir kolekcijos kuratorė Kakuko Ishii bei šios grupės atstovai Haruko Sugawara, Noriko Hagino, Akiko Mio, Masayo Kageyama, Nobuko Ueda.
Menotyrininkė dr. Lijana Šatavičiūtė
Mūsų Pynimo parodų grupė
Šioje parodoje pristatomas Japonijos pynimo menas kaip pluošto menas, kūrybiškai atskleidžiantis krepšių pynimo medžiagas ir technikas.
Visą XX a. devintąjį dešimtmetį tyrinėjau krepšių pynybą, daugiausiai dėmesio skirdama medžiagos ir struktūrinio mechanizmo tarpusavio sąveikai. Be to, pradėjau rengti kursus, siekdama Japonijoje paskleisti konceptualų požiūrį į krepšių pynybą. Kai kurie tuometiniai mano mokiniai vėliau ėmėsi organizuoti kasmetines pynimo meno parodas, toliau kultivuodami šią Japonijai naują meno šaką. Pirmoji paroda buvo surengta 1986 m. galerijoje „Senbikiya“ Tokijo Čiūo rajone. Nuo pat pradžių mūsų tikslas buvo mokytis vienam iš kito ir garsinti savo narius. Palyginti su valdžios remiamu tradiciniu bambukinių krepšių pynimo menu ar pynimo liaudies menu mingei, šiuolaikinis pynimo menas Japonijoje vis dar yra mažai paplitęs ir nelabai žinomas. Ši grupė stengėsi nepavirsti vadinamąja menininkų / amatininkų draugija ar aplink vieną pagrindinį menininką susiformavusia specifine mokykla. Žinojau, kad Japonijos kultūriniame klimate tokie dariniai labai greitai iškyla ir taip pat greitai žlunga, nes dėl specifinio / autoritarinio organizacijų pobūdžio dažnai nukrypstama nuo pirminių idealų. Mūsų grupę jungia tarpusavio pagarba ir įsitikinimas, kad kiekvienas iš mūsų turime ne tik būti kūrybingas menininkas, bet ir vadovauti tiek sau pačiam, tiek visai grupei.
Menininkė, kuratorė Kakuko Ishii
Nuoroda internete: http://www.jmm-muziejus.lt/?tribe_events_cat=exhibitions-and-events